Gå till innehåll
whiskyforum
jussi

Laphroaig leveransproblem

Recommended Posts

Skickade ett mejl till Laphroaig i morse, fick svar efter ett par timmar.

Och fick dessutom denna info'n:

"Next year when we release the Cairdeas for the Feis Ile, an allocation will

be heading directly to Sweden to be sold from Systembolaget so that our

Swedish FoLs are not disappointed."

"Next year when we release the Cairdeas for the Feis Ile, an allocation will

be heading directly to Sweden to be sold from Systembolaget so that our

Swedish FoLs are not disappointed."

Och genast blev de 150+ kr dyrare :)

Och genast blev de 150+ kr dyrare :)

Och så måste man förstås stå och köa om de inte fått snurr på e-beställningen (iof stör det inte mig nämnvärt eftersom Uppsala ingår i det pågående testet).

Och så måste man förstås stå och köa om de inte fått snurr på e-beställningen (iof stör det inte mig nämnvärt eftersom Uppsala ingår i det pågående testet).

Inte säkert att det blir köande. De kan lista flaskorna med hemligt beställningsnummer och skicka ut det numret till medlemmarna i Sverige som sen kan beställa via beställningssortimentet.

Clynelishen för friends of classic malts hade ett sånt nummer exempelvis. SWF's egna buteljeringar får såna nummer och Slainte's första buteljering av Glentaucher 1979 likaså.

Inte säkert att det blir köande. De kan lista flaskorna med hemligt beställningsnummer och skicka ut det numret till medlemmarna i Sverige som sen kan beställa via beställningssortimentet.

Clynelishen för friends of classic malts hade ett sånt nummer exempelvis. SWF's egna buteljeringar får såna nummer och Slainte's första buteljering av Glentaucher 1979 likaså.

Smart, hoppas att det blir så.

Smart, hoppas att det blir så.

Tingande flaskor till oss FOL medlemmar, lysande, övriga görs sig icke besvär om man inte vill bli medlem förstås vilket är helt frivillgt.

Tjoho!

Förra veckan kom mina två flaskor i diskreta kartonger märkta "Gift" (jag tror att man menade det engelska ordet för gåva och inte det svenska ordet gift, men jag vet inte...).

Som avsändare stod Vicky och hennes hemadress var även returadress. :)

Det verkar bli en god jul trots allt.

Det måste vara den i särklass längsta beställningen jag hört om. 4+ månander? doh.gif

Jag beställde 1:a juni (om inte minnet sviker, det var ju så länge sen nu...).

Vill skicka en varm nyårs hälsning till alla hårt jobbande Laphroaiganställda.

För idag...damp det in...tro det eller ej... :shock3:

TRE STYCK CAIRDEAS-09 12yo i min brevlåda.

(har hört talas om Islay tempo,men detta är nästan löjligt)

:clap::clap::clap::clap::clap::clap:

Vill skicka en varm nyårs hälsning till alla hårt jobbande Laphroaiganställda.

För idag...damp det in...tro det eller ej... :shock3:

TRE STYCK CAIRDEAS-09 12yo i min brevlåda.

(har hört talas om Islay tempo,men detta är nästan löjligt)

:clap::clap::clap::clap::clap::clap:

Jag gratulerar dig Niklas och vill samtidigt passa på med att påpeka att detta inte är islay entreprenörernas fel, paketen är skickade till sverige en gång tidigare, om än sent för vissa men de har blivit returnerade av våra skattebetalda tjänstemän och har nu via olika kanaler nått fram till sina rättmätiga ägare och dessutom till minst en fördubblad fraktkostnad för entreprenören, de skall hedras för detta tycker jag.

Jag gratulerar dig Niklas och vill samtidigt passa på med att påpeka att detta inte är islay entreprenörernas fel, paketen är skickade till sverige en gång tidigare, om än sent för vissa men de har blivit returnerade av våra skattebetalda tjänstemän och har nu via olika kanaler nått fram till sina rättmätiga ägare och dessutom till minst en fördubblad fraktkostnad för entreprenören, de skall hedras för detta tycker jag.

Jag vet om hela den biten,jag ringde runt till flygplatser och tullterminaler redan då.

Har väl varit i kontakt med Laphroaig 6-7 ggr på telefon och blivit lovad flaskorna,iallafall de senaste 4 gångerna.

Det är nog därför jag har svårt att hedra dem.

Och det är nog därför jag blir lätt sarkastisk gentemot Laphroaig.

//Niklas

Uppdatering:

Efter påstötning via e-post i december, så fick jag tre val från Laphroaig:

1) Att paketen skickas utan tracking

2) Att paketen skickas till 3:e part, "outside" - oklart vad som menades med outside, men det kan ju tänkas vara någon utanför Sverige.

3) Att få pengarna återbetalda.

Då jag hela tiden velat ha mina två flaskor bad jag dem skicka dem utan tracking, vilket de gjorde den 14:e december. Lite nervöst, men den ena kom fram den 30:e december och den sista kom idag, 4:e januari. Klart att man inte ville vänta så här länge, men jag hoppas att Laphroaig har lärt sig något. Jag gissar att de har kört allt "in-house", med ganska mycket jobb som följd. När så svenska tullen lägger sig i och de får x antal returer tror jag att det havererade totalt hos dem.

Det enda jag kan klaga på egentligen, är deras brist på kommunikation - något de också bett om ursäkt för. Att det skulle ta tid räknade jag med, men inte 6 månader! Nåja, det gick ju till slut. Kanske ska lägga till att den som till slut hjälpte mig var Emma Boyle, även om Vicky stod som avsändare.

Hur många väntar fortfarande på flaskor eller pengar?

Igår försökte jag beställa via hemsidan men vid betalningsläget

säger dom att ingen leverans kan ske till USA, Canada eller Sverige.

Hur tar man sig förbi detta?

Efter många dagar, många kontakter och förväxlingar med min beställning och andras,,, så dök den första av två flaskor upp winner.gif

Man får väl hoppas att den andra inte tar lika lång tid på sig. Å andra sidan är det en bit kvar till mitt värsta exempel, 26 månaders väntan från köp till min dörr. wacko.gif Även då var det vårt kära tullverk som satte lite hinder i vägen.

Tametusan om det inte ramla in 2st "gamla" kompisar, hoppas den tredje också flyger fram!

Till slut har mina två hittat hit också....

Den som väntar på nå't gott får vänta länge ibland, men detta är väl lite i överkant.

Påminner starkt om att vänta barn faktiskt, för idag nedkom äntligen ett privatpaket med "storken från Islay" och det blir väl i det närmaste 9 månaders leverans....

Trägen/trogen vinner - det ordnar sig till sist - nu får vi se hur lång väntetiden blir för att få ta en tur med Rollercoaster'n...?

Skål på Er!

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...