Gå till innehåll
whiskyforum
Zentradi

Vilken Laphroaig?

Recommended Posts

Hej, har druckit whisky i några år nu, det har mest blivit de vanligaste sorterna från SB. Tyckte inte om whisky fören jag provade Bowmore första gången. Nu har jag börjat utforska lite mer och det har blivit några Ardbeg på sistone. Har förtillfället en Ardbeg Uigeadail, Airigh Nam Beist och en Supernova hemma. Av dessa är är Ugeadailen klar favorit. Och den bästa whiskyn jag druckit. Har även utforskat Bowmore och Lagavullin lite gran. Det är mest de rökiga som tilltalar, men salt och tjära är posetiva inslag, sherry är ju inte heller fel. :rolleyes:

Har tidigare tyckt att Laphroaig 10, har varit trevlig men tycker nu att den känns lite "kort" eller kanske inte så "komplex"? Jag gillar tjärsmaken, men skulle viljag ha mer än bara tjära, eller kanse mer tjär och rök. Jag har läst en del att Laphroaig CS ska vara god och även Quarter Cask. Vilka skilnader är det på dessa och finns det någon anna laphroaig som kan rekomenderas. Skulle vara praktist om de fanns på blolaget.

Min favorit bland Laphroaig är den 15-åriga. Den är tyvärr på utgång och ersätts med en 18-åriga som är betydligt dyrare. Den 15-åriga fanns på systemet för ca. 600 kr. Men senaste månaderna har priset stigit då det flaggats för att den utgår. Jag köpte min senaste 15-åriga i Tyskland för ca. 450kr.

Hej och välkommen hit till forumet.

Laphroaig 10CS rekommenderas varmt! Du får mycket whisky för pengarna.

I mitt tycke en av de mest prisvärda sorterna du kan hitta på systemet...

Måste ta och beställa denna CS. Kan man beställa enbart en flaska på systemet? kostnad?

Det kostar inget extra då den finns i beställningssortimentet.

LÄNK

Den är riktigt bra för dom slantarna. Rekommenderar den verkligen.

Jag instämmer i hyllningskören. Vet inte om jag spontant kommer på något bättre sätt att spendera 548:- på... :drool2:

Nu är det ju roligt att den kommer i olika utgåvor också. Beställer du nu får du Batch 001 Buteljerad i februari 09.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...