Gå till innehåll
whiskyforum
NiceNickster

Grön Vit 1993 (nr 80712)

Recommended Posts

Jag ska hålla i en provning i vår klubb snart och beställde en flaska från systembolaget med namnet Grön Vit 46% 1993 (beställningsnr 80712), det är en speyside och jag tror att den är buteljerad av Duncan Taylor men där tar det stopp! Kan någon vänlig själ hjälpa mig med information om denna skotska maltwhisky. :unsure:

Ja det var en skum rackare :-)

Är det någon lokal grunka för Bajenfans eller?

[Och är Explorer Lingon Blåbär för Djurgårdare :-D ]

Ja det var en skum rackare :-)

Är det någon lokal grunka för Bajenfans eller?

[Och är Explorer Lingon Blåbär för Djurgårdare :-D ]

Troligtvis Bajenfans dryck...

Har letat på allt jag kan tänka mig, bombhotar snart bolaget som tar in en whisky och sätter något försvenskat namn på drycken.

Jag ska hålla i en provning i vår klubb snart och beställde en flaska från systembolaget med namnet Grön Vit 46% 1993 (beställningsnr 80712), det är en speyside och jag tror att den är buteljerad av Duncan Taylor men där tar det stopp! Kan någon vänlig själ hjälpa mig med information om denna skotska maltwhisky. :unsure:

Se:

http://forum.whiskyforum.se/index.php?showtopic=3792

Jo, har sett den tråden, men scooterpunk skickade bara info i inboxen till han som undrade.

Känner att jag inte blev klokare att följa den tråden.

Vet du något mer?

Nej, men du kan pm:a Ardbeg67 och jag tror att du får ett svar.

Det inte han vet det tar han reda på.

Dessutom är Ardbeg67 en whiskymästare :winner: , det finns det bevis på...

Nej, men du kan pm:a Ardbeg67 och jag tror att du får ett svar.

Det inte han vet det tar han reda på.

Dessutom är Ardbeg67 en whiskymästare :winner: , det finns det bevis på...

Ska göra det, hyggligt att hjälpa en ny medlem som var/är förvirrad.

Thank´s

Ska göra det, hyggligt att hjälpa en ny medlem som var/är förvirrad.

Thank´s

Välkommen till forumet, Du har PM :).

Lite halvhemligt sådär ;)

Nu blev man lite nyfiken på vad detta är. Någon kan väl lägga ut ett svar här, eller pm om det är lite hemligt!

Me too.... :whistling:

Jag vill tacka för info om denna butelj... :D

Verkar vara lite hemligt som jag förstått det så jag håller det jag fått reda på lite för mig själv.. :whistling:

Men va jättebra.

Då kommer nästa som undrar och hittar den här tråden inte heller att få reda på ett skit utan att ragga upp någon som han kan peemma...

Men va jättebra.

Då kommer nästa som undrar och hittar den här tråden inte heller att få reda på ett skit utan att ragga upp någon som han kan peemma...

Ja verkligen märkligt, har aldrig varit med om något liknande förut men Spey och namnet green pekar väl mot " valley of the green grass " Glenfarclas, välkommen att rätta mig ni som vet...............

Jag håller med paer. Varför detta hemlighetsmakeri?

Jag förstår verkligen inte. Vad som döljer sig bakom Fascadale, Laudale, Blairfindy och Na Fir Chlis är vi inte rädda att avslöja. Diskussioner går varma kring innehåll i Peatsmoke, Finlaggan och alla versioner av MacLeods regionstappningar. Men den grönvita är det hysch hysch kring.

Jag håller med paer. Varför detta hemlighetsmakeri?

Jag förstår verkligen inte. Vad som döljer sig bakom Fascadale, Laudale, Blairfindy och Na Fir Chlis är vi inte rädda att avslöja. Diskussioner går varma kring innehåll i Peatsmoke, Finlaggan och alla versioner av MacLeods regionstappningar. Men den grönvita är det hysch hysch kring.

Alla är rädda för fotbollsfansen :D.

Jag vill tacka för info om denna butelj... :D

Verkar vara lite hemligt som jag förstått det så jag håller det jag fått reda på lite för mig själv.. :whistling:

Varför är det hemligt? Har det med leverantören att göra?

Men om vi ska ha hemliga klubben här på forumet, så kan kanske någon skicka ett hemligt pm till mig!

Varför är det hemligt? Har det med leverantören att göra?

Men om vi ska ha hemliga klubben här på forumet, så kan kanske någon skicka ett hemligt pm till mig!

Glöm för allt i världen att skicka med hög kryptering!

Tyvärr så kan jag inte ge er denna info. Jag har sett uppgifter om flaskan, men glömt vad innehållet var och varför namnet Grönvit använts. Man börjar bli glömsk...eller så var inte innehållet så upphetsande att jag tillät det ta plats i minnet.

Antar ni har fått svar, o inte Pm:a Mark på Duncan som finns här på FORUM under nicket Duncantaylor så får du säkert fram det...

// Hugo

Om ni gillade Na fir Chlis Mortlach 1993 så kommer ni tycka att Grön Vit är precis lika bra! :whistling:

(Och, ja, som jag har förstått det handlade det om en hyllning till Bajen, men jag vet inte vad som hände. Det känns som om det rann ut i sanden lite grann...)

Ok. Jag tror jag också fattar nu...

Men då undrar jag följande:

Är den god? Prisvärd?

Och vilken ska man då ta av de två varianterna (läs vilken flaska är snyggast)?

Ok. Jag tror jag också fattar nu...

Men då undrar jag följande:

Är den god? Prisvärd?

Och vilken ska man då ta av de två varianterna (läs vilken flaska är snyggast)?

Den ena finns väl inte längre? Då borde valet bli enkelt. Grön Vit ser ut som något Konsum kunde ha sålt i slutet på 90-talet.

Jaha. Jag sökte bara på båda på SBs sida och båda dök upp på skärmen. De kanske kan vara slut ändå? Vad vet jag.

Har aldrig smakat någon mortlach men skulle gärna göra det. Hur är denna jämfört med den hyllade F&F?

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...