Gå till innehåll
whiskyforum
NickeN

Mackmyra

Recommended Posts

Hejsan, behöver vet ungefär vad man kan få för sina mackmyrawhiskys. Hittar inga annonser och jag har två stycken som jag fått bud på. Har en Mackmyra preludium -06 och en Special 1 och 2. Någon som vet ungefär vad de är värda?

MVH

Jag tror Preludium 06 går fortfarande att köpa på vissa taxfee shoppar på Viking Line båtarna för runt 700kr "Om dom inte plötsligt har tagit slut". Tanke på att budet högt så varför inte sälja av dom när nån är villig att ge den fina summan. :)

//Kai

Redigerad av kks_81

Du verkar ju vara riktigt duktig på det här. Har fått bud på 2400 för -06an och special 1 ihop... Någon som har en aning?

sälj, sälj, sälj, det är verkligen inköpspris det handlar om, får du någon att betala mer så ta det och var glad.

Du verkar ju vara riktigt duktig på det här. Har fått bud på 2400 för -06an och special 1 ihop... Någon som har en aning?

Det verkar ju helt sjukt, när de fortfarande finns att köpa till - som så många påpekat här innan mig - till inköpspris.

Sälj fort som f*n.

Chansen kommer aldrig åter om du så sparar whiskyn i tusen år!

p.s.

< http://systembolaget.se/Applikationer/Sok/...iteria=mackmyra >

d.s.

Redigerad av paer

Du Nicke, här är det ganska många som har en aning...

Givetvis ska du sälja omgående. Finns det någon som vill betala 2400:- så har däremot inte vederbörande susningen av en aning...

Inte ens på WA har P6an gått på mer än €50-60, och specialen går på ungefär samma pengar.

Sälj o var glad, att någon kan tänka sig denna prislappen är för mig mycket underligt

Här är en länk till aktuella priser. Tipsa för guds skull inte din köpare om den spännande och högst kompetenta butikskedjan Systembolaget!

http://www.systembolaget.se/Applikationer/...1-85D4986FEF2C}

Stackars denne ovetande köpare...först betalar personen ifråga för mycket och sedan är det vanlig enkel Mackmyra i paketet... (det finns dock bra Mackmyra också, men det är f.n. bara sporadiskt tillgängligt från privata fat)

De var som (censurerat), ja då säljer jag omgående... folk med för mkt pengar finns det alltid.

Snåla jävlar som utnyttjar folk har det oxå alltid funnits.

De var som (censurerat), ja då säljer jag omgående... folk med för mkt pengar finns det alltid.

Grattis! Hoppas inte du tänker lura någon polare! <_<

Snål vet jag inte, klart man tar chansen. Nej det är ingen polare, dessutom så lurar jag ingen, han har sagt att han ger 2400 kr för de två.. Men jag antar att du pär skulle sagt nej på ren reflex och erbjudit honom butikspris istället eftersom du är en sådan godhjärtat männiksa...

Snål vet jag inte, klart man tar chansen. Nej det är ingen polare, dessutom så lurar jag ingen, han har sagt att han ger 2400 kr för de två.. Men jag antar att du pär skulle sagt nej på ren reflex och erbjudit honom butikspris istället eftersom du är en sådan godhjärtat männiksa...

Skulle inte förvåna mig om köpare fattat fel och tror att det är Preludium 01, inte Special 01, som du säljer.

Skulle inte förvåna mig om köpare fattat fel och tror att det är Preludium 01, inte Special 01, som du säljer.

Nej så är det inte, han vet vilka jag har

Antingen så har han en skruv lös, eller så vet han nåt om dina flaskor som inte du eller vi vet........

Provade alla Preludium på ett bräde ikväll och kan bara säga att ingen av dem är ens värd sitt utgångspris.

Tvi vale...

På Systembolagets hemsida står det att Preludium:04 kostar 4.995:- numera.

Har jag missat något fundamentalt här? Preludium:03 kostar ju "bara" (ja, "bara" i detta sammanhang..) 897:-

Redigerad av Pedda

Har jag missat något fundamentalt här? Preludium:03 kostar ju "bara" (ja, "bara" i detta sammanhang..) 897:-

Enligt ryktet är den rökig :whistling:

Antar att tillgång och efterfrågan styr priset. I detta fallet är det nog så att det finns fler flaskor kvar av Preludium:03 än av Preludium:04 hos Mackmyra.

Ungefär som Ardbegs förutgåvor till nya 10 åringen (Still young och Almost there). :whistling:

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...