Gå till innehåll
whiskyforum
robertk

Clynelish 12yo for Friends...

Recommended Posts

Hallå,

Jag undrade bara om någon känner till om denna redan kommit till Bolaget eller är på väg?

mvh, Robert

Vafasen. Brukar man inte få mail eller hemskick om de där släppen? Denna gång har jag inte hört någe... Brukar det inte vara privatimport via SB som gäller?

Jag har inte heller fått någon info om detta släpp denna gång. Utifrån beskrivningen verkar den ju intressant.

Ingen? Nu var jag kanske inte så där jättedetaljerad i min beskrivning, men det är iaf denna jag menar: Clynelish 12 @ lfw

Nu har du fått mig intresserad också! Jag skickade lite mail, vi får se om det blir något svar från Diageo.

Redigerad av GunnarN

Om jag inte missminner mig var den väl med på provningen på SWF:s konvent i samband med Öl- och Whiskymässan i Stockholm i September. Kommer inte ihåg vad som sades om när den skulle komma, men jag är ganska säker på att det var privatimport som gällde för denna FOCM-buteljering också...

Om jag inte missminner mig var den väl med på provningen på SWF:s konvent i samband med Öl- och Whiskymässan i Stockholm i September. Kommer inte ihåg vad som sades om när den skulle komma, men jag är ganska säker på att det var privatimport som gällde för denna FOCM-buteljering också...

Jo, det blir nog privatimport på den här också, men hitintills har det varit tunnsått med info from Diageo.

Nu har du fått mig intresserad också! Jag skickade lite mail, vi får se om det blir något svar från Diageo.

Bra! Annars får man väl helt enkelt ta lagen i egna händer =]

mvh,

Bra! Annars får man väl helt enkelt ta lagen i egna händer =]

mvh,

Diageo svarade omgående, bra!

Egentligen har de svenska medlemmarna ännu inte tillgång till Clynelish 12yo Friends, det kommer ett mail i slutet av månaden med information kring produkten!

Men eftersom du frågar ser jag ingen anledning att inte berätta för dig hur man får tag på den.

Du går helt enkelt in på Systembolaget och beställer artikelnummer 501399-01 så kommer flaskan på några dagar. Priset är 549kr per flaska.

Diageo svarade omgående, bra!

Egentligen har de svenska medlemmarna ännu inte tillgång till Clynelish 12yo Friends, det kommer ett mail i slutet av månaden med information kring produkten!

Men eftersom du frågar ser jag ingen anledning att inte berätta för dig hur man får tag på den.

Du går helt enkelt in på Systembolaget och beställer artikelnummer 501399-01 så kommer flaskan på några dagar. Priset är 549kr per flaska.

Whoa. GunnarN din gamle klippa! Tack för detta :) *plockar upp telefonen*

Inte nog med att denna info kom fram ögona böj, dessutom är ett sample på väg från en generös forummedlem. Detta forum och dess medlemmar är verkligen fantastiska!

mvh, Robert

Whoa. GunnarN din gamle klippa! Tack för detta :) *plockar upp telefonen*

Inte nog med att denna info kom fram ögona böj, dessutom är ett sample på väg från en generös forummedlem. Detta forum och dess medlemmar är verkligen fantastiska!

mvh, Robert

Jo, jag har också ett sample på väg. Verkligen ett fantastiskt forum detta, stort tack till alla hjälpsamma medlemmar!

Beställt, anländer måndag :)! Återkommer med smaknotis..

mvh, Robert

beställt här med!

Om någon är intresserad så gav jag den 84 pinnar. :)

...och 80 p. här. En okey whisky men inte mer än så.

Bäst i dess doft! Hade den fortsatt så i de andra elementen så hade den varit bra!

Redigerad av ardbeg67

Tar en break från awardsen genom att.. prova whisky! Suck..

Här hittar jag söt sockrad apelsin blandat med bra krydda och snäll vanilj. Kanske mycket lätt rök och jordighet bland det även. Riktigt trevligt. Med tid blir vaniljen lätt blommig. Smakmässigt dominerar den söta frukten, först i eftersmaken blir det lätt torrhet. Synnerligen drickbar, inget komplext monster och ingen tokintensitet på något vis men en god drickbar framförallt söt whisky. Även om analyshatten är av så tror jag att jag skulle gett den silver i awardsen, dvs 85+ (86? 87? nåt sånt..).

Tack för donationen! :)

mvh, Robert

Tar en break från awardsen genom att.. prova whisky! Suck..

Här hittar jag söt sockrad apelsin blandat med bra krydda och snäll vanilj. Kanske mycket lätt rök och jordighet bland det även. Riktigt trevligt. Med tid blir vaniljen lätt blommig. Smakmässigt dominerar den söta frukten, först i eftersmaken blir det lätt torrhet. Synnerligen drickbar, inget komplext monster och ingen tokintensitet på något vis men en god drickbar framförallt söt whisky. Även om analyshatten är av så tror jag att jag skulle gett den silver i awardsen, dvs 85+ (86? 87? nåt sånt..).

Tack för donationen! :)

mvh, Robert

Tack för betyget. Bra med egna provsmakare här i forumet :whistling:

Känns bra att man slog till och beställde tidigare i veckan.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...