Gå till innehåll
whiskyforum
myran

GULD på Whiskyaution, det lönar sig !!

Recommended Posts

Har tidigare bjudit ut Whisky på detta forum.

Har fått tillbaka mail om att jag har varit för dyr på mina flaskor ?!

Har även fått okvädesord om detta !

Nåväl, numer så ombesörjer Whiskuauktion.com mina affärer och jag slipper taskiga mail.

Men det roliga är att jag får betydligt mer betalt per flaska här än i Sverige.

I Sverige tycks alla bara prata om var det är billigast och hur man dricker Whisky billigast.

Det där med billigast verkar vara den viktigaste parametern !

MAO i Sverige gäller så billigt som möjligt, bättre taskigt bara det är billigt !!!!!

Redigerad av myran

Nåväl, numer så ombesörjer Whiskuauktion.com mina affärer och jag slipper taskiga mail.

I Sverige tycks alla bara prata om var det är billigast och hur man dricker Whisky billigast.

Det där med billigast verkar vara den viktigaste prametern !

MAO i Sverige gäller så billigt som möjligt, bättre taskigt bara det är billigt !!!!!

Så bra att du får mer betalt. De flesta flaskor jag har sett på WA förlorar man pengar på att skicka dit. Dyr frakt och att Mr. Krüger tar 20% av 'vinsten' gör att det ska mycket till för att det ska löna sig att skicka dit. Jag har aldrig haft problem med att folk är giriga. Det är tvärt emot så att de flesta är villiga att betala mycket för att få god dricka.

Så bra att du får mer betalt. De flesta flaskor jag har sett på WA förlorar man pengar på att skicka dit. Dyr frakt och att Mr. Krüger tar 20% av 'vinsten' gör att det ska mycket till för att det ska löna sig att skicka dit. Jag har aldrig haft problem med att folk är giriga. Det är tvärt emot så att de flesta är villiga att betala mycket för att få god dricka.

Menar du att jag är Girig ?

Se på mina tidigare priser, menar du att jag är girig Reasoner ??

Jag menar inte du är girig.. jag har ingen aning om vilka flaskor du försökt sälja här och varför du inte har hittat köpare.

Jag menade att folk som ska köpa här inte verkar vidare snåla, utan betalar gärna för god dricka. Vilka flaskor har du försökt sälja här och till vilket pris? Vilket pris fick du sedan på WA?

Here we go again...

Hehe!

Jag tycker det e spännande att se hur pass mycket han kan tänka sig ha tjänat efter alla dessa kostnader som mr. Krüger tar. Jag tänkte ta med 2-3 flaskor till Skåne i jul och 'byta' bort om det fanns intresserade. Gott att tjäna lite extra till whiskykassan.

Ja, i själva verket sitter nog folk här och ljuger om vad de köper och dricker. I själva verket är det bara Canadian Club och Lauders som gäller... :P

Redigerad av scooterpunk

Det ska mycket till att man ska tjäna på att skicka ner en flaska till WA för försäljning som har ett maxpris på 400-500 Euro. Mycket pengar som försvinnner i "auctionfee" och transportkostnader.

Tänk på det när ni överväger att skicka ner er Lagavulin 25Y/30Y till Kruger. Skicka mig ett PM istället så köper jag den/dom :) :)

Jag funderar över syftet med detta inlägg? Som jag tolkar det är andemeningen nåt i stil med: "Skrattar bäst som skrattar sist".

Jag gläds åt att du myran, nu anser dig få vettigt betalt för dina pavor, men det låter mer som en önskan att berätta om något som i alla fall inte jag har någon nytta av att veta.

En sådan här tråd fyller väl inget annat syfte än att vara en "virtuell örfil" på de som uttryckt sig nedsättande mot dig?

Men eftersom du nu hittat en kanal att få de priser du vill för din överskottswhisky så kan vi väl släppa denna debatt en gång för alla?

Som jag ser det behöver vi fler positiva trådar här på forumet.

Hej Bertil!

Jag håller med Reasoner, det är väl trevligt att du är nöjd med dina auktioner på WA! Okvädesord och taskiga mejl är aldrig trevligt att få. Själv har jag som tur är endast upplevt detta fenomen ett ytterst fåtal gånger i samband med whiskyrelaterade aktiviteter. Jag vill sticka ut hakan och säga att vi whiskynördar överlag är betydligt trevligare är folk med andra intressen. Det är i alla fall min erfarenhet. Dock hjälper det om man själv har en positiv inställning från början och förutsätter att folk alltid menar väl även om det på nätet och på forum ibland kan vara svårare att tolka vad folk menar. Speciellt när man inte ser eller hör den man konverserar med. Humor kan exempelvis lätt misstolkas för sarkasm. Sedan är det väl självklart att ingen vill betala överpris för sin whisky. De flesta här har mycket god kunskap om var och hur man köper sin whisky till bästa pris. Jag tror inte den kunskapen finns i lika stor utsräckning på exempelvis WA. Köpkraften på WA är dock självklart större eftersom kunderna finns i hela världen och det finns gott om sådana för vilka pengar inte är ett problem. Jag önskar att jag kunde säga detsamma för egen del.

Då är det väl så.

Fast bara för att det är så så måste man ju inte pepåka det.

Räcker ju med att skita i annonser där folk tror de sitter på guld när det är kattguld.

Redigerad av paer

Tråkigt att du tycker så Bertil.

Whiskyauction är ett bra ställe att sälja sitt överskott på.

Men vi har även en svensk whiskyauktion på antågande.

Det blir billigare att lämna in där, och det verkar som om det blir en årligen återkommande auktion. :rolleyes:

Whiskyauction är ett bra ställe att sälja sitt överskott på.

Men vi har även en svensk whiskyauktion på antågande.

Det blir billigare att lämna in där, och det verkar som om det blir en årligen återkommande auktion. :rolleyes:

Om du menar www.auktionsverket.se så skulle jag vilja se de beräkningar du stöder dig på när du påstår att det blir billigare. I kalkylen måste man också ta hänsyn till att de klubbade priserna kan variera beroende på val av auktionist.

Om du menar www.auktionsverket.se så skulle jag vilja se de beräkningar du stöder dig på när du påstår att det blir billigare. I kalkylen måste man också ta hänsyn till att de klubbade priserna kan variera beroende på val av auktionist.

Jag menar att det blir billigare (i alla fall för flertalet) om man lämnar in sina flaskor på värderingsdagarna i Stockholm, Göteborg och Malmö, än att skicka med dyrt porto till Tyskland.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...