Gå till innehåll
whiskyforum
aenima

Vatten eller ej i Ardbeg Uigeadail?

49 medlemmar har röstat

1. 1. Vatten eller ej till Ardbeg Uigeadail?

• Ja
      16
    • Nej
      33

Recommended Posts

Hur dricker ni eran "Uggla"? Ren eller med vatten?

/Peter

Håller med Nattlorden, både och!

Jag tycker den öppnar upp sig på ett helt underbart sätt med lite vatten i. Brukar dricka halva sen tillsätter jag vatten! Både och alltså!

Det är egentligen alldeles för länge sedan jag provade en "Uggla", men åtminstone de gamla (läs 2003 och 2004) tålde precis hur mycket vatten som helst.

Man kunde blanda ner dem till 35% utan att de tappade ett dyft i smak. Men som sagt, jag vet inte hur de nya "Ugglorna" tar sig med vatten. Får väl inhandla en och prova :g:.

Det är egentligen alldeles för länge sedan jag provade en "Uggla", men åtminstone de gamla (läs 2003 och 2004) tålde precis hur mycket vatten som helst.

Man kunde blanda ner dem till 35% utan att de tappade ett dyft i smak. Men som sagt, jag vet inte hur de nya "Ugglorna" tar sig med vatten. Får väl inhandla en och prova :g:.

Samma här! Men det är ju så personligt med vatten i whisky över lag! Vet ju att vissa vattnar nått "enormt" typ bullie(som man ser allt för sällan här nu för tiden har väl sina personliga åsikter tyvär) Själv så tycker jag oftast att whiskyn blir "blaskigare"!

Vatten till i princip all whisky, det finns självklart undantag men låt oss säga 95%

Beroende på tillfälle. Om den dricks på provning kan någon droppe vatten hitta ned i glaset, annars avnjuts Ugglan som den är.

Det beror på varför man dricker den: ska den upplevas och analyseras i hela sin potential ska den vattnas hela vägen ner. Ska man njuta den är det upp till en själv. Personligen dricker jag den ovattnad.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...