Gå till innehåll
whiskyforum
Pedda

Whisky & Bourbon

Recommended Posts

Fick idag hem Magasinet "Whisky & Bourbon". Det är - minst sagt - en rejäl portion läsning i denna "tidning"...

Får hoppas att bourbonen blir mer populär i-och-med tidningen så att någon börjar importera Stag och Handy...

Ingen som importerar dem till Sverige... :(

Hade behövt ha några lagliga flarror som resurang kan beställa från importör för en provning av amerikansk whiskey.

Trevligt initiativ av Ardbeg Committee. Även om jag inte har hunnit granska den nya tidningen så tyckte jag åtminstone att #1 fungerade gott som blädderlektyr. Är annars rejält trött på tidningar som samlar okritiska artiklar av okunniga skribenter och vars redaktionella innehåll enbart fungerar som omskrivna annonser (t.ex. Connoisseur, Lifestyle etc.) - men Whisky & Bourbon kan förvänta sig en prenumeration från mig.

Glassigt blad och mycket läsning - blir nog en prenumeration, när den bara kostar 149:- för 4 nr!

Trevlig Ardbeg-bild på sidan 39 förresten, som lovar gott inför framtiden och den som ännu är levande in på 2030-talet ca? ...2009 Kildalton...!

Trevlig Ardbeg-bild på sidan 39 förresten, som lovar gott inför framtiden och den som ännu är levande in på 2030-talet ca? ...2009 Kildalton...!

Har aldrig smakat första Kildaton men jag antar att den var en trevlig skapelse? drool2.gif

Vart riktigt glad över magasinet och även om det inte var nå speciellt intressanta flaskor var det överlag bra gjort och välarbetat.. Detta är en av många anledningar varför Ardbeg är ett av de absolut bästa destillerierna.

Glassigt blad och mycket läsning - blir nog en prenumeration, när den bara kostar 149:- för 4 nr!

Letade runt lite på nätet och lyckades bara hitta den för 230:-

Verkar som många redan har ett nummer av tidningen. Finns det en rabattkod i den? Nån kanske råkar skicka koden i ett PM till mig i så fall ;)

Posta namn och adress till: info@livetsgoda.se och rubricera mailet "Ardbeg"

Då får du en årsprenumeration för 149:-

:)

Redigerad av Lutfisk

Posta namn och adress till: info@livetsgoda.se och rubricera mailet "Ardbeg"

Då får du en årsprenumeration för 149:-

:)

Tack!

Är man medlem i en whiskyklubb som är ansluten till SWF, så får man också bra rabatt.

Jag teckna en prenumeration via WSS och SWF och fick rabatt. Och så passade jag på att beställa första tidningen som jag missat.

Får hoppas att bourbonen blir mer populär i-och-med tidningen så att någon börjar importera Stag och Handy...

Ingen som importerar dem till Sverige... :(

Hade behövt ha några lagliga flarror som resurang kan beställa från importör för en provning av amerikansk whiskey.

Då kommer du att få vänta länge. Finns inte alls i planerna hos aktuell importör.

Bernt Sjödin

Blev lite förvånad när jag kom hem och det låg två nummer av Whisky & Bourbon #2 på köksbordet. När jag öppnade plasten på ett av dem låg där med en lapp med informationer att som Ardbeg Committee medlem fick man ett nummer och erbjudande om prenumeration. Så jag får väl ge bort de andra.

Blev lite förvånad när jag kom hem och det låg två nummer av Whisky & Bourbon #2 på köksbordet. När jag öppnade plasten på ett av dem låg där med en lapp med informationer att som Ardbeg Committee medlem fick man ett nummer och erbjudande om prenumeration. Så jag får väl ge bort de andra.

Jag fick också två nummer av tidningen...

Jag fick också två nummer av tidningen...

Jag har inte fått min, så kolla så att det inte står Benke på den ena :D.

Fick tidningen jag med idag, blir lätt en prenumeration på den

Ja, den var riktigt trevlig att läsa. Hoppas de fortsätter i samma stil.

Jag tycker dock att de ger lite för höga poäng i betygen (vilket innebär att de använder den högre delen av skalan mer frekvent än mig... ).

En lovande start.

Jag tycker dock att de ger lite för höga poäng i betygen (vilket innebär att de använder den högre delen av skalan mer frekvent än mig... ).

En lovande start.

Poängsättningen var närmast absurd, Blasda får 91p (!) samtidigt som Uigeadail (som de dessutom stavat fel) får 92p. Ardbeg 10yo får 94p och Supernova 97p(!?), come on! Nä poängsättningen får man ta med en grävskopa salt.

Och att Jameson 12yo är värd 89p vet ju alla...

Redigerad av Falcone

Jag har inte fått min, så kolla så att det inte står Benke på den ena biggrin.gif.

Tyvärr så står det inte Benke på min andra utan det står Mr Benny på den.

Och att Jameson 12yo är värd 89p vet ju alla...

Hade jag inte en aning om :doh::clap:

Redigerad av Herke

Tidningen är verkligen snygg men jag stör mig lite på att det är så pass många stavfel. Nästan varje artikel jag hunnit läsa har något stavfel. Tycker att korrekturläsning borde ingå före pressläggning av en så påkostad tidning.

/J

Fick också nummer 2 häromdan, beställde genast första numret plus en prenumeration.

En lovande start.

Kan bara instämma, en positiv överraskning. Enda jag stört mig lite på är som sagt poängsättningen, men det kan jag leva med...

Tyvärr så står det inte Benke på min andra utan det står Mr Benny på den.

Det tycker jag är helt OK.

Min kom nämligen idag :)

Kom ett ex igår med en hälsning från Ardbeg Committee.

Något att plöja igenom under helgen.

Fick min igår från Ardbeg, riktigt trevlig läsning så långt jag hunnit hittills.

Blev ett mail med en prenumeration och köp av första numret.

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...