Gå till innehåll
whiskyforum
Complex

Linköping Beer Expo

Recommended Posts

http://www.beerexpo.se/start.asp Är det någon som var

på ölmässan igår ( 10 april ) ? Undrar om ni hittade

något nytt ni aldrig provat på .

Redigerad av Complex
  • Like 1

Var intresserad av att åka dit, och det hade nog blivit om det inte varit Växjö whiskyfestival samma helg. En trist evenemangs kollission.

Jag och några vänner var där. Vi var grymt besvikna på utbudet. Tur att Närke var där iaf.

Jag och några vänner var där. Vi var grymt besvikna på utbudet. Tur att Närke var där iaf.

Hur tänker du när du säger att utbudet var dåligt? Jag var där på eftermiddagen och tyckte att det fanns ett bra utbud av svenska mikrobryggerier och leverantörer. Hittade massor av saker som var intressanta, Nögne Ö #100, Hop Fix, Behemoth Barleywine och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. Schysst att man fick tid att prata med utställarna!

De flesta av utställarna hade bara ett fåtal sorter med sig. Vilka i många fall var "main stream". Jämför med stockholmsmäsan där t.ex. Wicked Wine hade med sig flera specialare som man aldrig hittar annars. Saknaden av fatlagrade Mikkeller och Brewdogs frysdestillerade sorter var stor. Ärligt talat gav besöken på De Klomp, före och efter mässan, större ölupplevelser.

Hur tänker du när du säger att utbudet var dåligt? Jag var där på eftermiddagen och tyckte att det fanns ett bra utbud av svenska mikrobryggerier och leverantörer. Hittade massor av saker som var intressanta, Nögne Ö #100, Hop Fix, Behemoth Barleywine och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. Schysst att man fick tid att prata med utställarna!

[...]och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. [...]

NOCS finns (och har hela tiden funnits) som artnr 88149 i SB:s beställningssortiment (kollikrav).

Det ska väl inte vara något kollikrav på den. Inte enligt hemsidan, inte enligt katalogen med beställningssortimentet och dessutom var det inte så länge sen jag beställde av den. Nils Oscar har inte kollikrav på sina öl i beställnings, dock är imp stouten slut.

Det ska väl inte vara något kollikrav på den. Inte enligt hemsidan, inte enligt katalogen med beställningssortimentet och dessutom var det inte så länge sen jag beställde av den. Nils Oscar har inte kollikrav på sina öl i beställnings, dock är imp stouten slut.

Ok, det var det när jag skulle göra min första e-beställning iaf, det var iof andra dagen systemet var online, nu är det fixat.

Kupongerna man var tvungen att handla med förstörde hela upplevelsen. Införs dem även på Whisky Expo så vet jag många som kommer att sluta gå...

Är det några av er som ska gå på Linköping Beer Expo 18 mars ?

Joina konversation

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto If you have an account, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Reply to this topic...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Läser...

• Skapa nytt...