Gå till innehåll
whiskyforum
  1. Whisky

1. Uisge Beatha - `Livets vatten´

Här diskuterar vi allt som rör whisky!

108796

Här kommer nyheter & tips direkt från leverantörer inom whiskybranschen.

554

Här diskuterar vi artiklar och nyheter

523

Här kan du byta och sälja whiskyartiklar, eller andra produkter som är relaterade till whisky.

1001

Whisky FAQ och whiskynyheter

141

Här hittar du information rörande forumets whiskyklubb - whiskyforum | Club

620

1. whiskybank Hjälp & Support

Här hittar du instruktionsfilmer för whiskybank och kan även få support och hjälp om du har problem

374

1. 1859

576

8792

1. 473

• Hej och välkommen till Whiskyforum. Du kan få information från " tax seal " pappersremsan över korken, det kan stå ett årtal där. På auktion ligger värdet på ca 700:- till ca 1200:- beroende på hur många som vill ha den just den auktionen. Du kan skicka den till https://www.scotchwhiskyauctions.com/ https://www.whiskyauctioneer.com/ eller https://www.whiskyauction.com/ Efter frakt och försäljningsprovision har du ca 300-800:- i plånboken. Mitt tips är ändå att du korkar upp flaskan.
    • Hej alla glada livsnjutare! Jag ska börja med att svära i kyrkan lite! Jag har mitt huvud intresse i den ädla konsten av ROM. Och det är där jag har lyckats bygga min någorlunda kunskap. Men nu har jag sprungit över en flaska Whisky som jag hoppas på skulle kunna vara värd några slantar. Det är ju inte någon höjdare whisky i grunden, så som jag har lärt mig i min naiva och begränsade kunskap. Utan jag tror intresset i denna flaska kommer från att den är inköpt 1985 i Spanien och är ju såklart oöppnad och plomberad. Jag kände han som hade köpt den och fick den som gåva. Den har ju ett värde för mig, för jag tycker det är jätte coolt att den är köpt för 34 år sedan! Och den pryder just nu min bar.  Det är inte den flaskan som är på bilden, har inte hunnit fota min flaska än. Bilderna är bara lånade på nätet, för att man ska kunna se hur den ser ut ungefär! Det är en Royal Salute 21years BLENDED WHISKY.  Så nu kommer mina frågor: Finns det något sätt att ålders bestämma flaskan? Annars är det ju bara på min väns ord det vilar på! Vart vänder man sig i så fall och efter det vart säljer man den bäst?  Har ni själva några tips?   Hoppas ni kan hjälpa mig!  MVH Albin    
    • Ja den är riktigt bra. Finns så mycket bra rom för whiskydrickare där ute... 😊
    • För ett tag sedan inhandlades det en Linkwood,   Wemyss Malts Gardeners' Biscuit Break, d. 2000, b. 2018, one of 726 bottles, 46%
    • Efter att ha köpt sample på denna. så har jag nu beställt min tredje flaska. Mycket god!   Tack Sterfan, för att jag fick möjlighet att prova denna utomordentligt goda rom.
  • Forum Statistics

• Total Topics
      20633
    • Total Posts
      221384
  • Skapa nytt...