Gå till innehåll
whiskyforum
  1. Whisky

1. Uisge Beatha - `Livets vatten´

Här diskuterar vi allt som rör whisky!

108762

Här kommer nyheter & tips direkt från leverantörer inom whiskybranschen.

169

Här diskuterar vi artiklar och nyheter

359

Här kan du byta och sälja whiskyartiklar, eller andra produkter som är relaterade till whisky.

744

Whisky FAQ och whiskynyheter

124

Här hittar du information rörande forumets whiskyklubb - whiskyforum | Club

611

1. whiskybank Hjälp & Support

Här hittar du instruktionsfilmer för whiskybank och kan även få support och hjälp om du har problem

343

1. 1682

521

8595

1. 410

• Artful Dodger Whisky Company har släppt en 20 årig Clynelish, mycket god buteljering. I smaken lime, citrus, gröna äpplen, vanilj, vaxig, lite oljig, pepprig mot slutet. Lång och fin eftersmak, toner av gröna äpplen ligger kvar länge, 88-89p. Passar ju fint till stundande grillsäsong. Finns att köpa på Selfridges till ett någorlunda rimligt pris, 140£. 
    • 2 x Kilkerran samples som jag just fått hem från ardbank. Romfatslagringen: malt, rök, sälta, romtonerna märks subtilt, nougat. Är första gången jag provar en helt rom-fatslagrad whisky, en mycket trevlig upplevelse! 88 poäng. Sherrylagringen: tyngre, mustig och fyllig sherryrökighet, ännu nougat även här. Gillar stark denna då jag gillar sherrylagringar. 89 poäng. Tack Stefan!
    • Hej på er alla! Jag har nu uppdaterat programvaran för forumet till den senaste versionen, och en del saker är fortfarande inte helt klara. Men förhoppningsvis är denna versionen lite bättre än den gamla och mer anpassad till dagens webbläsare och webbtekniker.
    • Hej   Har lite oöppnade flaskor jag vill göra mig av med om någon är intresserad av köpa. Ni kan PM mig här inne. Yamazaki 12 Lagavulin 12 år från 2015. Nikka From The Barrel 3 liter - It was released in celebration of Nikka's 80th anniversary in 2014.   Se bild: https://imgur.com/a/Cbt8il9
    • I kväll blev det test av PE annual release 17 mot några värdiga motståndare.   PE 7th PE 12th PE 17th   Mycket goda. 7th lite mer vass och mest rökig. 17th mycket fin doft och eftersmak. Tar lite tid innan eftersmaken kommer men är magisk när den väl dyker upp. 12th lite svagare doft än 17th men smak och eftersmak kommer levererat mer som en combo men är lite svagare än 17th. 17th får 93p och de övriga 92p.   Trevlig helg
  • Forum Statistics

• Total Topics
      20622
    • Total Posts
      221306
  • Skapa nytt...