Hoppa till innehåll

Bild

Bollinger Grande Année

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Henke

Henke
  • Vanlig medlem
  • 153 Inlägg:

Sparad 20 August 2009 - 21:55

Jag funderar på att lägga en beställning på ett par Grande Année 2000. Priset är runt 850:-/st. så betydligt billigare än Möet's Dom Pérignon från samma årgång som är den nuvarande även där. När det gäller standard, non vintage champagnen så föredrar jag Bollinger Special Cuvée före Moët et Chandon så det är därför jag är böjd att välja Grande Année före Dom Pérignon när jag nu vill ha ett par finare skumpor att lägga i skåpet i väntan på nått festligt. Är det någon som har provat både Grande Année och Dompan?

#2 sigge

sigge
  • Vanlig medlem
  • 1217 Inlägg:
  • Kön:Man

Sparad 21 August 2009 - 12:49

Jag har provat årgång 1999 av båda och Bollinger var i mitt tycke betydligt bättre än Dom Pérignon. Vi var några som provade dessa tillsammans och samliga var överens om att Bollinger Grande Annee var bäst. Dompan var givetvis också bra. Har dock inte provat årgång 2000.

Mvh
Patrik

Patrik Segerfeldt

#3 Henke

Henke
  • Vanlig medlem
  • 153 Inlägg:

Sparad 24 August 2009 - 15:51

Jag har provat årgång 1999 av båda och Bollinger var i mitt tycke betydligt bättre än Dom Pérignon. Vi var några som provade dessa tillsammans och samliga var överens om att Bollinger Grande Annee var bäst. Dompan var givetvis också bra. Har dock inte provat årgång 2000.

Mvh
Patrik

Tackar, precis sånna svar jag ville höra :)
Någon annan som har åsikter? Hur mycket bättre är Grande Année gämfört med Special Cuvée

#4 sigge

sigge
  • Vanlig medlem
  • 1217 Inlägg:
  • Kön:Man

Sparad 24 August 2009 - 19:49

Mycket, mycket bättre. Dock skiljer det ju en del i pris.

Mvh
Patrik

Patrik Segerfeldt