Hoppa till innehåll

Bild

Japan!!! (Sendai mer specifikt)

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 pppetr

pppetr
  • Vanlig medlem
  • 303 Inlägg:
  • Kön:Man
  • Intressen:[whisky] [kettlebells] [armbrytning] [greppträning/stålböjning] [gäddfiske] [tenkara] [flugfiske] [flugbindning]
    +all möjlig musik!!!

Sparad 31 May 2015 - 10:47

Efter många om och men så är det nu helt 100% spikat att jag kommer hamna i Japan, i Sendai närmare bestämt.

Kommer bo där i typ ~2.5månader, passerar (med nån/några nätter) tokyo på vägen dit/hem men känns ju tveksamt man hinner/ids göra speciellt mycket i tokyo på så kort tid liksom... kan hända att nån tripp åt nåt håll (tokyo eller hokkaido) kan bli aktuellt under vistelsen beroende på pengar och tid...

kommer vara orimligt utfattig (tyvärr, men, hellre en fattig upplevelse än ingen alls... :D bara att vara där blir troligen nog så skoj för min egen del helt ärligt!
men, klart man vill ha tips på roliga/vettiga grejer man borde se som e whiskyrelaterat?

ett besök på Nikkas ena destilleri lär väl vara givet, gå å kika på Miyagikyo känns pga närheten som nåt jag definitivt kommer göra. Kan hända att jag har råd/tid att ta mig upp till Hokkaido och kolla på det (intressantare? känns så rent spontant) destilleriet med...

Men, det jag är ute efter är ffa tips på vad jag bör se/göra i ffa Sendai då (eftersom det är där jag kommer bo, så, billigast att göra saker inom närområdet). T ex, nån exceptionell eller intressant whiskybar som man bör gå till under tiden?

alla tips e välkomna!

mvh

/peter

#2 Kimball

Kimball
  • Vanlig medlem
  • 274 Inlägg:
  • Intressen:Bilar, skoter, teknik och goda drycker!
  • Whiskyklubb:Björkås Whiskysällskap

Sparad 01 June 2015 - 22:59

Jag har noll koll på vars saker ligger i Japan men killarna på nonjatta bloggen har lagt ut många trevliga reportage från barer runt om i Japan. Det kanske mest är Tokyo men killa gärna in den bloggen om du inte gjort det redan :)
  • pppetr likes this

Kim Nilsson

mc.gif

#3 pppetr

pppetr
  • Vanlig medlem
  • 303 Inlägg:
  • Intressen:[whisky] [kettlebells] [armbrytning] [greppträning/stålböjning] [gäddfiske] [tenkara] [flugfiske] [flugbindning]
    +all möjlig musik!!!

Sparad 02 June 2015 - 08:57

Jag har noll koll på vars saker ligger i Japan men killarna på nonjatta bloggen har lagt ut många trevliga reportage från barer runt om i Japan. Det kanske mest är Tokyo men killa gärna in den bloggen om du inte gjort det redan :)

tack!

jo, nonjatta-bloggen har jag ju följt nu i nåra år... men, det är ett bra tips, och, när du säger det så kanske jag borde ta och kolla in den igen men nu med liksom "Sendai-glasögonen" på mig så att säga.... :D alltså, även om jag brukar läsa mycke i den bloggen så känns det som att jag nog inte oftast brukar reflektera mycket över var saker och ting är, just pga det liksom räcker med att veta att det är "japan" aka långt bort och inte på kartan att åka dit just nu... men, nu har ju det ändrats till att bli att man drar på fredag så då förtjänar nog kanske den bloggen lite extra läsning!