Gå till innehåll
whiskyforum
  1. Whisky

1. Uisge Beatha - `Livets vatten´

Här diskuterar vi allt som rör whisky!

108765

Här kommer nyheter & tips direkt från leverantörer inom whiskybranschen.

169

Här diskuterar vi artiklar och nyheter

359

Här kan du byta och sälja whiskyartiklar, eller andra produkter som är relaterade till whisky.

744

Whisky FAQ och whiskynyheter

124

Här hittar du information rörande forumets whiskyklubb - whiskyforum | Club

611

1. whiskybank Hjälp & Support

Här hittar du instruktionsfilmer för whiskybank och kan även få support och hjälp om du har problem

343

1. 1682

521

8595

1. 410

• Ja tyvärr, det är segt som sirap, påminner om tiden med uppringande modem, nej inte riktigt men nästan...:-) Diamanterna med frågetecken, vad är det.
    • Allting går också väldigt långsamt sedan uppdateringen, kanske är det mera som behöver uppdateras för att det ska bli bra?
    • Forumet funkar inte längre för mig i Tapatalk!
    • Artful Dodger Whisky Company har släppt en 20 årig Clynelish, mycket god buteljering. I smaken lime, citrus, gröna äpplen, vanilj, vaxig, lite oljig, pepprig mot slutet. Lång och fin eftersmak, toner av gröna äpplen ligger kvar länge, 88-89p. Passar ju fint till stundande grillsäsong. Finns att köpa på Selfridges till ett någorlunda rimligt pris, 140£. 
    • 2 x Kilkerran samples som jag just fått hem från ardbank. Romfatslagringen: malt, rök, sälta, romtonerna märks subtilt, nougat. Är första gången jag provar en helt rom-fatslagrad whisky, en mycket trevlig upplevelse! 88 poäng. Sherrylagringen: tyngre, mustig och fyllig sherryrökighet, ännu nougat även här. Gillar stark denna då jag gillar sherrylagringar. 89 poäng. Tack Stefan!
  • Forum Statistics

• Total Topics
      20623
    • Total Posts
      221311
  • Skapa nytt...