Svenskar bakom Taliskers nya reklamfilm
Alkoholtillverkaren Diageo gick ut i en tävling om vem som kunde skapa den bästa reklamfilmen för deras kampanj ”Raise a Glass to your dad”, utifrån deras olika whiskeymärken. Tanken var att skapa reklamfilmer där pappor och whiskey stod i fokus.
Vinnaren för Talisker blev svenska Bröderna Lundh med sin reklamfilm ”The man with the Nose”. Filmen, som handlar om en pappa med ett extraordinärt luktsinne, kommer att ingå i en webbkampanj inför amerikanska fars dag, 17 juni.
– ”Det fanns lite olika varumärken att göra kampanjen kring, men vi snöade in på Talisker, som är rökig och har anknytning till havet. Vi funderade lite kring att den luktar så starkt och kom på en udda karaktär med ett speciellt luktsinne som också är lite av en äventyrare”, säger Fredrik Lundh, delägare på Bröderna Lundh.
Om Bröderna Lundh
Bröderna Lundh är ett produktionsbolag som ägs och drivs av bröderna Henrik, Fredrik och Daniel Lundh. Bolaget producerar film, tv och radio med en humoristisk inriktning.
Källa: Bröderna Lundh
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/whiskyfo/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405